T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Ek-2
KAMU HİZMET STANDARTLARI TABLOSU
BİLECİK İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ HİZMET STANDARTLARI
SIRA NO |
HİZMETİN ADI |
BAŞVURUDA İSTENİLEN BELGELER |
HİZMETİN TAMAMLANMA SÜRESİ (EN GEÇ) |
1 |
Özel İlkyardım Eğitim Merkezi Açılış İşlemleri
|
|
10 gün |
2 |
İlk Yardım Eğitim Merkezleri Eğitim Başvuruları
|
|
1 gün |
3 |
İlk Yardım Sınav Denetimleri
|
|
1 gün |
4
|
Ambulans Uygunluk Belgeleri |
|
10 gün |
5 |
Temel Modül Eğitimi |
|
5 gün |
6 |
Travma ve Resüsitasyon Kursu |
|
4 gün |
7 |
Erişkin İleri Yaşam Desteği Kursu |
|
3 gün |
8 |
Çocuklarda İleri Yaşam Desteği Kursu |
|
4 gün |
9 |
Ambulans Sürüş Teknikleri Eğitimi |
|
4 gün |
10
|
Hasta Nakil İşlemleri
|
|
3 gün |
11
|
Sağlık Tedbiri Amaçlı Ambulans Görevlendirilmesi
|
|
3 gün |
12 |
Kurum Arası Geçici Görevlendirme |
|
30 gün |
13
|
Müdürlüğümüz ve bağlı sağlık tesislerinden emekli olan personelin Hususi Damgalı Pasaport İşlemleri |
|
1 gün |
14 |
Aile hekimliği uygulaması ile ilgili talep ve şikâyetleri değerlendirmek. |
|
1 ay |
15 |
Aile Hekimliği değiştirme işlemleri |
|
15 gün |
16 |
İhale İşlemleri |
|
(Yasal Süresinde) |
17 |
Doğrudan temin işlemleri |
|
(Alımın niteliği ve niceliğine göre) |
18 |
İhale Yönelik İtiraz Başvuruları |
|
10 (on) gün |
19 |
Kesinleşen İhale Kararı |
|
Tebliğ Tarihinden İtibaren 10 (on) gün içinde itiraz edilebilir. |
20 |
Sözleşmeye Davet |
Tebliğ tarihini izleyen günden itibaren en geç on gün içinde, ihale tarihinde 4734 sayılı Kanunun 10 uncu maddesinin dördüncü fıkrasının (a), (b), (c), (d), (e) ve (g) bentlerinde sayılan durumlarda olmadığınıza dair belgeler ile Hizmet Alımı İhaleleri Uygulama Yönetmeliğinde yada mal alımları ihale yönetmeliğinde belirtilen oranlarda kesin teminatı vermek ve diğer yasal yükümlülükleri yerine getirmek |
10 (on) gün |
21 |
Kamu Konutları Lojman Tahsisi (Sağlık Bakanlığı Personeli Dışı) |
|
15 gün |
22 |
Gelen Giden Evrak Kaydı |
|
5 Dakika |
23 |
Bilimsel Araştırma İzinleri |
|
30 gün |
24 |
Sürücü Davranışlarını Geliştirme Eğitimi |
|
4 hafta eğitim süresinin ardından belirlenen izleme- değerlendirme ile birlikte toplamda 3 ay |
25 |
Tütün Denetimi |
|
2 SAAT |
26 |
Tütün Şikayetler
|
|
30 GÜN |
27 |
Tütün ihbarı denetim sonrası bilgilendirme
|
|
15 GÜN |
28 |
Bağımlılık konusunda eğitim talebi
|
|
10 GÜN |
29 |
Evde Sağlık Hizmetleri Şikâyet Başvuruları |
Evde Sağlık Hizmetleri Koordinasyon Merkezine telefon mail yada şikayet/öneri başvuru formu, şikayet dilekçesi ve ilgili diğer belgeler
|
30 gün |
30 |
Evde Sağlık Hizmetlerinden Yararlanmak için Ulusal Çağrı Merkezi Başvurusu |
444 38 33 Ulusal Çağrı Merkezinin telefonla aranarak hasta bilgileriyle başvuru yapılması |
15 Dakika |
31 |
Evde Sağlık Birimine Düşen Başvuruların Hizmet Emir Ataması |
Evde Sağlık Hizmetleri Yönetim Sistemi (ESYS) Ulusal çağrı merkezinden alınan başvuruların kabul edildiği ve koordinasyon merkezi çalışanları tarafından hastaya dönüş yapılarak detaylı bilgilerin alınıp 15 dakika içerisinde hizmet emrinin atamasının ilgili birime yapılması |
15 dakika |
32 |
Evde Sağlık Hizmeti Başvuru İlk Değerlendirme |
Koordinasyon Merkezi tarafından 15 dakika içerisinde hizmet ataması yapılan hastaya ekipler tarafından ilk 24 saat içerisinde ziyaret gerçekleştirilmesi için başvuru değerlendirme formu. |
24 saat |
33 |
BİMER (Başbakanlık İletişim Merkezi) |
|
Dilek ve şikâyetlerin durumu hakkında dilekçe sahiplerine en geç otuz gün (30) içinde gerekçeli olarak cevap verilir. Bilgi Edinme Hakkı Kanununa göre yapılan başvurularda ise bu süre 15 iş günü olarak belirlenmiştir. |
34 |
SABİM (Sağlık Bakanlığı İletişim Merkezi) |
|
30 GÜN |
35 |
CİMER (Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi ) |
|
30 GÜN |
36 |
Muhtar Bilgi Sistemi |
|
15 GÜN |
37 |
Cumhurbaşkanlığı Talep Takip Sistemi |
|
30 GÜN |
38 |
Cumhurbaşkanlığı E-Posta Başvuruları |
|
30 GÜN |
39 |
Müdürlük E Posta Başvuruları |
|
30 GÜN |
40 |
5395 Sayılı Çocuk Koruma Kanunu Kapsamındaki Sağlık Tedbirleri |
|
Mahkeme tarafından tedbir sonlandırılmaz ise çocuk 18 yaşına girene kadar devam eder. |
41 |
İçme-Kullanma Suları İle İlgili İşlemler |
Kontrol - Denetim izleme su numune alımı (insani tüketim amaçlı sular hakkında yönetmelik) |
1 gün |
42 |
Mezarlık Yeri Seçimi |
Mezarlık Nizamnamesinin 8.maddesinin 1.fıkrası gereğince hazırlanan talimatname göre hazırlanan yer seçim raporu |
1 gün |
43 |
ÇED Raporları |
Bakanlık yazısı ve çed dosyası |
15 gün |
44 |
İl Hıfzıssıhha Meclis Kararı |
Yok |
15 gün |
45 |
Sağlık Koruma Bandı Onayı İşlemleri |
Kurum yazısı (il özel idaresi ya da belediye başkanlığı) ve tesisin ölçekli ve tasdikli krokisi |
15 gün |
46 |
Şahıs Şikâyetleri İle İlgili İşlemler (atık, kanalizasyon vb.) |
Dilekçe |
15 gün |
47 |
Yüzme Havuzu Su Numune Alımı ve Denetim İşlemleri |
Yüzme havuzlarının tabi olacağı sağlık esasları ve şartları hakkında yönetmelik
|
1 gün
|
48 |
Yapı Kullanım İzin Belgesi İnceleme |
Belediye ve il özel idaresinden alınan yapı kullanım izin belgesi |
1 gün |
49 |
Özel Öğretim Kurumu Binalarının Sağlık Raporu İşlemleri |
İlgili özel eğitim kurumunun dilekçesi |
1 Hafta |
50 |
Ambalajlı Su Satış Yeri ve Araç İzinleri İle İlgili İşlemler |
AMBALAJLI SU SATIŞ YERLERİ İLE AMBALAJLI SU NAKİL ARAÇLARININTABİ OLACAĞI USUL VE ESASLAR HAKKINDA TEBLİĞ
AMBALAJLI SU SATIŞ YERİ İZİN BELGESİ İÇİN; İLK BAŞVURU, İNCELEME VE SU SATIŞ YERİ İZNİ Bu Tebliğde belirtilen suları satmak isteyen gerçek veya tüzel kişiler, su satışı yapılacak yere ait plan veya kroki ile birlikte Müdürlüğe başvururlar. Başvuru üzerine; su satışı yapılacak mahalde Müdürlük elamanlarınca inceleme yapılır ve Ek-1 ve Ek-2’de yer alan tutanaklar tanzim edilerek konuya ilişkin teknik rapor hazırlanır ve raporun bir sureti başvuru sahibine gönderilir. İzin için gerekli bilgi ve belgeler (1) Su satış yeri için iki nüsha olarak tanzim edilecek olan başvuru dosyasında aşağıda belirtilen bilgi ve belgeler bulunur. a) Dilekçe, b) Su satış yerine ilişkin tanzim edilmiş teknik rapor, c) Satışı yapılacak su listesi ve su üretimi yapan su işleticileri ile yapılmış sözleşmenin aslı ve noter onaylı sureti, ç) Su satışı yapılacak iş yerine ait plan ve kroki, d) Vergi levhası, e) Su satış yerinde çalışacak personel listesi ve bu personelin 24/4/1930 tarihli ve 1593 Sayılı Umumi Hıfzıssıhha Kanunu gereğince hijyen eğitimi aldığına ilişkin bilgi ve belgeler ya da hijyen eğitimine müracaat edildiğine dair belge. (2) Hazırlanan dosyalar Müdürlükçe incelenir ve uygun görülmesi halinde Ek-4’teki belge düzenlenir. Uygun görülen dosyanın bir sureti ile su satış yeri izin belgesi başvuru sahibine gönderilir.
AMBALAJLI SU NAKİL ARACI İZİN BELGESİ İÇİN;İLK BAŞVURU, İNCELEME VE SU SATIŞ NAKİL İZNİ (1) Bu Tebliğde belirtilen suları su nakil araçları ile satmak veya nakletmek isteyen gerçek veya tüzel kişiler, su satışı veya nakli yapacak araçlara ait plaka numaraları ve resimleri ile birlikte Müdürlüğe başvurur. (2) Başvuru üzerine; su satışı ve nakli yapacak araçlar Müdürlük elemanlarınca mahallinde incelenir ve Ek-2’de yer alan tutanak tanzim edilerek konuya ilişkin teknik rapor hazırlanır ve raporun bir sureti başvuru sahibine gönderilir. İzin için gerekli bilgi ve belgeler (1) Su satış ve nakil aracı için iki nüsha olarak tanzim edilecek başvuru dosyasında aşağıda belirtilen bilgi ve belgeler bulunur. a) Dilekçe, b) Ambalajlı su satış ve naklinde kullanılacak araçlar için tanzim edilmiş teknik rapor, c) Ambalajlı su satış ve naklinde kullanılacak araçların listesi (plaka numaraları ile birlikte), ç) Ambalajlı su satış ve nakil aracında çalışacak personel listesi ile bu personelin 1593 Sayılı Umumi Hıfzıssıhha Kanunu gereğince hijyen eğitimi aldığına ilişkin bilgi ve belgeler ya da hijyen eğitimine müracaat edildiğine ilişkin belge, d) Trafik tescil belgesi. (2) Hazırlanan dosyalar Müdürlükçe incelenir ve uygun görülmesi halinde Ek-5’teki ambalajlı su satış ve nakil aracı izin belgesi verilir. Uygun görülen dosyanın bir sureti ile izin belgesi başvuru sahibine gönderilir. |
10 gün |
51 |
Piyasa Gözetimi ve Denetimi |
Biyosidal ürün denetimi (biyosidal ürünler yönetmeliği) |
1 gün
|
52 |
Çevre Sağlığı Değerlendirme Raporu |
|
15 gün |
53 |
Bakiye klor ölçümü |
İnsani tüketim amaçlı sular hakkında yönetmelik |
1 gün |
54 |
Piyasa Gözetimi ve Denetimi |
Uçucu madde ihtiva eden ürünlerin denetimi (uçucu maddelerin zararlarından insan sağlığının korunması hakkında yönetmelik) |
1 gün |
55 |
Beyaz Bayrak Okul Denetimleri |
Sağlık Bakanlığı ve Milli Eğitim Bakanlığı arasında imzalanan beyaz bayrak işbirliği protokolü |
1 ay |
56 |
Eczane Ruhsatlandırma İşlemleri |
|
10 İş Günü |
57 |
Eczane Kapama İşlemleri |
|
5 gün |
58 |
Eczane Devir İşlemleri |
|
7 gün |
59 |
Eczane Nakil İşlemleri |
|
7 gün |
60 |
Hasta Hakları Şikâyet Başvuruları |
|
10 gün |
61 |
Hasta Hakları Kurulu İşlemleri |
|
30 gün |
62 |
Kurul Kararlarına İtiraz Başvuruları |
|
15 gün |
63 |
Hasta Hakları Bilgi ve Belge Talebi |
|
7 gün |
64 |
Engelli Sağlık Kurulu Rapor İtiraz İşlemleri |
|
3 ay |
65 |
TSK Sağlık Kurulu Rapor İtiraz İşlemleri |
|
1 ay |
66 |
Kronik hastalıklar, Sağlıklı beslenme, Obezite ile mücadele konusunda eğitim talebi |
|
10 GÜN |
67 |
Medikal Gaz Satış Tesisi Ruhsatnamesi almak için Gerekli Belgeler |
|
10 İŞ GÜNÜ |
68 |
Medikal Gaz Satış Tesisi Mesul Müdür Tayini İçin Gerekli Belgeler |
|
10 İŞ GÜNÜ |
69 |
Medikal Gaz Depolama Ve Satış Tesisi Ruhsatnamesi almak için Gerekli Belgeler |
|
10 İŞ GÜNÜ |
70 |
Medikal Gaz Depolama Ve Satış Tesisi Mesul Müdür Tayini İçin Gerekli Belgele |
|
10 İŞ GÜNÜ |
71 |
Medikal Gaz Üretim Ve/Veya Dolum Tesisi Ruhsatname almak için Gerekli Belgeler |
|
10 İŞ GÜNÜ |
72 |
Medikal Gaz Üretim Ve/Veya Dolum Tesisi Mesul Müdür Tayini İçin Gerekli Belgeler |
|
10 İŞ GÜNÜ |
73 |
Optik Müesseseleri Ruhsatnamesi Almak İçin Gerekli Belgeler |
|
30 İŞ GÜNÜ |
74 |
İşitme Merkezi Ruhsatı Almak İçin Gerekli Belgeler |
|
45 İŞ GÜNÜ |
75 |
Ismarlama Ortez Protez Merkezi Ruhsat Başvurusu İçin Gerekli Belgeler |
|
10 İŞ GÜNÜ |
76 |
Tıbbi Cihaz Satış Merkezleri Yetki Belgesi Almak İçin Gerekli Belgeler |
Başvuru dilekçesi ile birlikte aşağıdaki belgeler de müdürlüğe sunulur:
ç) Sorumlu müdür, satış ve tanıtım elemanı ve varsa klinik destek elemanına ait yakın tarihte çekilmiş 4’er adet vesikalık fotoğraf,
|
45 İŞ GÜNÜ |
77 |
Vatandaşların Silah Ruhsatı, Özel Güvenlik, vb. belgelerde Durum Bildirir Sağlık Kurulu Raporlarına itiraz işlemleri |
|
2 ay |
78 |
Tutuklu ve Hükümlülerin tedavi talepleri (Tutuklu veya Hükümlünün Ceza İnfaz Kurumunca çözülmediği talebinde bulunan hükümlüler tarafından yapılan talepler) |
|
1 ay |
79 |
Sağlık Turizmi ve Turistin Sağlığı |
Uluslararası Sağlık Turizmi Sağlık Tesisi Ruhsatlandırma işlemleri, Sağlık Bakanlığımızın hazırladığı 13 Temmuz 2017 tarih ve 30123 sayılı Uluslararası Sağlık Turizmi Ve Turistin Sağlığı Hakkında Yönetmelik kapsamında yürütülmektedir.
|
Aynı gün veya 1 hafta |
80 |
Yardımcı Sağlık Personeli Diploma Tescil işlemleri |
|
15 gün |
81 |
Devlet Memurları İstirahat ve Sağlık raporları teyitleri
|
|
3 ay |
82 |
Sürücü Raporlarına İtirazları |
|
3 ay |
83 |
Tıp Merkezleri Ruhsat İşlemleri |
Açılışlarda mevzuatta ayrı ayrı tanımlanan açılacak olan kuruluşun açılacağı yer ile ilgili, sahibi olan kişi veya tüzel kişilik ile ilgili, kuruluşun donanımı ile ilgili, ayrıca kuruluşta çalışacak kişiler ile ilgili çalışan belgeleri (Öğrenim durumu, dilekçesi, kimlik fotokopisi,İlçe Sağlık Müdürlüğü serbest çalışan sağlık personeli defterine kayıt formu,Tabip Odası Belgesi,İş Sözleşmesi) istenmektedir. |
45 gün |
84 |
Poliklinikler Ruhsat İşlemleri |
|
45 gün |
85 |
Muayenehaneler İle İlgili İşlemler |
|
30 gün |
86 |
Sağlık Kabini İle İlgili İşlemler |
|
30 gün |
87 |
Psiko- Teknik Ruhsatlandırma |
|
30 gün |
88 |
Laboratuarlar |
|
30 gün |
89 |
Müesseseler |
|
30 gün |
90 |
Özel Diş Hekimi Muayenehaneleri açılış, belgelendirme ve kapanış işlemleri |
|
30 gün |
91 |
1219 Sayılı Kanun (Serbest Tababet İcrası) İle İlgili İşlemler |
Yok |
20 gün |
92 |
Sahte Diş Hekimlerine ait İşlemler |
|
15 gün |
93 |
Kan ve Kan Ürünleri İzin (Ruhsat) İşlemleri |
-Görev tanımları -Organizasyon şeması -Personelin sayısı ve niteliği, - Hijyen koşulları, -Bina ve ekipman, -Standart İşlem Prosedürlerinin listesi(Bağışçıların seçim, red-kabul kriterleri, kan ve kan bileşenlerinin hazırlanması test edilmesi,dağıtılması ve imhası,istenmeyen ciddi etki ve olayların kaydedilmesi ve raporlanması ile ilgili) |
7 Gün |
94 |
Transfüzyon Merkezi Denetim İşlemleri |
Ulusal Kan ve Kan Ürünleri Rehberinde yer alan Ek B5.3 Transfüzyon Merkezleri Denetim Formuna göre denetim yapılır. |
7 Gün |
95 |
Diyaliz Merkezlerinin Açılması İşlemleri |
|
15 İş Günü |
96 |
Diyaliz Merkezlerinin Cihaz Artırım İşlemleri |
(1) Faaliyette olan merkezlerin hasta sayılarının artmasına paralel olarak cihaz arttırma gerekliliği ortaya çıkması halinde buna yönelik talepler Diyaliz Merkezleri Başvuru Değerlendirme Komisyonu tarafından aşağıdaki kriterler esas alınarak değerlendirilir. a) Bir bölgede cihaz artırımı yapabilmek için o bölgenin hedef doluluk oranı hemodiyaliz cihazı başına düşen hasta sayısı (hasta/cihaz oranının) dört veya üstü olarak kabul edilir. Bölgedeki toplam hasta/cihaz oranları bu sayıların altında ise cihaz artırımına izin verilmez. Bu orana; hepatitli hasta ve cihazlar, hastanelerin rutin diyaliz hizmeti dışındaki acil hizmetler için kullandıkları cihazlar ile kamuya ait diyaliz eğitim merkezleri yirmibeş cihaz sayısına ulaşana kadar hasta ve cihaz dahil edilmez.
b) Cihaz artırımı için hedef doluluk oranları yukarıda belirtilen değerlerin üzerinde ise bölge toplamında artırılabilecek cihaz sayısı değerlendirmeye tabi tutularak altı ayda bir defa (her yıl Ocak ve Temmuz ayı içinde) müdürlük tarafından ilan edilir. Merkezler, ilanı takiben otuz gün içerisinde taleplerini müdürlüğe iletir, müdürlük de bu talepleri başvuru bitiminden sonra otuz gün içinde bu Yönetmelik kapsamında değerlendirerek sonuçlandırır. c) Cihaz artırımı başvurusunda bulunan merkeze bir defasında en fazla beş olmak üzere cihaz arttırma izni verilir. Cihaz artırımları en fazla elli'ye kadar yapılabilir. Elli’nin üzerinde cihazı bulunan mevcut merkezlere cihaz artırma izni verilmez. Bir bölgede birden fazla sayıda cihaz artırım başvurusu olması durumunda talepler aşağıda belirtilen öncelik sırasına göre değerlendirilir: 1) Yirmibeşten az olmak kaydıyla cihaz sayısı düşük olan merkez, 2) Cihaz sayısı yirmibeşten fazla olmak kaydıyla hasta/cihaz oranı yüksek merkez, 3) Daha önce cihaz artırımı yapmamış merkez, 4) Müstakil binada kurulu merkez. (2) Birinci fıkradaki sıralamaya göre aynı önceliğe sahip birden fazla müracaat olması halinde, müracaat edenler arasında en fazla önceliğe sahip olmak tercih sebebidir. Aynı sayıda önceliğe sahip olanlar arasında noter huzurunda kura çekilerek hak sahibi belirlenir. (3) Cihaz artırımı izni alan merkezler aşağıdaki özellikleri taşıyan cihazları ekleyebilir; a) İlgili mevzuata ve alınacağı tarihteki standartlara uygun üretilmiş, orijin ülkede kullanımı devam eden ve üretici veya yetkili temsilci firma tarafından performans yeterliliği kanıtlanmış olan cihazlar, b) İkinci el cihazlar için yedi yaşını geçmemiş olan cihazlar |
30 Gün |
97 |
Diyaliz Merkezleri Denetim İşlemleri |
|
7 Gün |
98 |
Yoğun Bakım Ünitesi Açılması talepleri ve tescili |
|
1 Ay |
99 |
Yoğun Bakım Ünite Denetimleri |
|
10 Gün |
100 |
Yoğun Bakım Üniteleri Hasta Değerlendirme Denetimleri |
Yoğun Bakım Hasta Değerlendirme Formlarının sağlık tesislerinin yılda en az iki defa ( Mart-Ekim) yerinde değerlendirilmesi yapılarak doldurulması, analiz yapılması ve Analiz Sonuç Raporu'nu takip eden ayın 15’ine kadar resmi yazı ile Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğüne gönderilir. |
7 gün |
101 |
Tıbbi Laboratuvarların Ruhsatlandırma ve Denetim İşlemleri |
|
30 gün |
102 |
Alkol ve Madde Bağımlılığı Tedavi Merkezlerinin (AMATEM )Açılış, İşleyiş, Ruhsatlandırma ve Denetim İşlemleri. |
Madde 10- Gerçek ve özel hukuk tüzelkişileri tarafından müstakil olarak açılacak merkezler bakımından, Bakanlıktan ön izin alınması gerekir. Ön izin için; merkez binasının yerleşim projesini hazırlayan mimar; merkez, belediye ve mücavir alan sınırları içinde ise ilgili belediye, şayet, mücavir alan dışında ise Valilik tarafından onaylanmış 1/500 veya 1/200 ölçekli vaziyet planı ile 1/100 veya 1/50 ölçekli iki takım mimari proje ve mühendislik hizmetlerini gösterir projeler, müdürlük kanalıyla Bakanlığa gönderilir.Ruhsat veya izin alınması amacıyla merkez açmak isteyenler tarafından bir dilekçe ile müdürlüğe başvurulması gerekir. Dilekçeye ekli başvuru dosyasında bulunması gereken bilgi ve belgeler şunlardır:a) Merkezin her katı için ayrı düzenlenmiş, yerleşim ve kullanım alanlarını gösteren, imar ile ilgili mevzuata göre belediye veya valilik tarafından onaylanmış olan yüzde bir ölçekli plan, b) Merkezlerde, yangına karşı gereken tedbirlerin alındığına ilişkin olarak ilgili mevzuata göre yetkili mercilerden alınmış olan belge c) Merkezde kullanılacak olan tıbbî araç ve gereçlerin, resmi kurumlarda kurum amirince;onaylanmış envanteri,d) Merkezde görev yapacak personelin bu Yönetmelik uyarınca istenilen meslekî sertifikaları ile diplomalarının ve uzmanlık belgelerinin noter tasdikli örnekleri; kamu kurum ve kuruluşlarından yapılan başvurularda ise kurum amirince onaylı örnekleri, Kamu kurum ve kuruluşları tarafından açılacak merkezler için bu maddenin beşinci fıkrasının (a) bendinde belirtilen planın kurum amirince onaylanması yeterlidir. |
10 İş günü |
103 |
Gezici İsg Aracı Ruhsatı Verilmesi |
|
Dosyanın incelenme süresi 15 gün olup; eksikleri var ise tamamlanması için denetleme formunda belirtilen süre verilir.
|
Başvuru esnasında yukarıda belirtilen belgelerin dışında belge istenilmesi veya başvuru eksiksiz belge ile yapıldığı halde, hizmetin belirtilen sürede tamamlanmaması durumunda ilk müracaat yerine ya da ikinci müracaat yerine başvurunuz.
İlk Müracaat Yeri: |
|
|
|
İkinci Müracaat Yeri: |
|
İsim |
- |
|
|
İsim |
- |
Unvan |
İl Sağlık Müdürü |
|
|
Unvan |
Vali Yardımcısı |
Adres |
Ertuğrulgazi Mah. Mevlana Sok. No: 32 BİLECİK |
|
|
Adres |
Cumhuriyet Mahallesi Cumhuriyet Cad. No:25 -BİLECİK |
Telefon |
0 228 210 02 54 |
|
|
Telefon |
0 228 212 10 24 |
Faks |
0 228 210 02 52 |
|
|
Faks |
0 228 212 20 58 |
E-Posta |
- |
|
|
E-Posta |
bilecik@icisleri.gov.tr |